Els llibres que he publicat - 14+5

  • ELS LLIBRES QUE TINC PUBLICATS FINS ARA:
  • Rojo Flamingo - PROSA**
  • A tall d'aigua - POESIA**
  • Cordes - POESIA**
  • ***Un botó per cada trau - POESIA **
  • ***Weby i el viatge còsmic - infantil - Ed. Beascoa
  • *Weby y el viaje cósmico - infantil -Ed Beascoa
  • *Weby i els amics repetits - infantil -Ed. Beascoa
  • *Weby y los amigos repetidos -infantil -Ed. Beascoa
  • *Picuà juga a casa -infantil -Ed. Beascoa
  • *Picuá juega en casa -infantil -Ed. Beascoa
  • *Picuà juga al jardí -infantil -Ed. Beascoa
  • *Picuá juega en el jardín -infantil -Ed. Beascoa
  • ***He d'anar-me'n - Relat amb CORNÈLIA ABRIL
  • ***Si es fa fosc - Relat amb CORNÈLIA ABRIL
  • ***I, tanmateix, va ser una nena - Relat amb CORNÈLIA ABRIL
  • ***Marques de trinxera - Relat amb CORNÈLIA ABRIL
  • ***Relats amb CORNÈLIA ABRIL**
  • ***Quídam, l'innominable - POESIA

dimecres, 18 de gener del 2017

...i anar fent


DE L'ART DE LA PODA


pels ràpids de la vida
a peu de nuesa dels objectes
l'ombra dosifica el cos
i una solemne fosquedat
determina condició i rang: jo
  sempre jo i només jo
 antítesi de l'arbre de lleves



del recull A TALL D'AIGUA
Copyright - Matilde Nuri i Espona - any 2013

2 comentaris:

Olga Xirinacs ha dit...

L'encertat poema em fa recordar una dita popular que descriu els bufats, superbs, creguts: "aquell es mira la seva ombra". És a dir, gira el coll per veure si hi és i, efectivament, la veu, però no sap que és només ombra.
Ara, Mati, ja en el sentit misteriós: ¿i si no ens veiem l'ombra? ¿I si no ens veiem reflectits als miralls? Ai...
Una abraçada en quart minvant,
Olga

... i escaig ha dit...

molt bona, aquesta de l'ombra!

si no ens veiem l'ombra, és que el sol està alineat en la vertical del cos -passa poc sovint, però passa., i si no ens veiem reflectits al mirall és que ens hi hem girat d'esquena!

Olga, és això, oi?

la lluna minvant té la particularitat d'abraçar la lluna; és una imatge de gran bellesa i única, les dues llunes, l'una en l'altra; en parlo als meus escrits perquè a mi em fascina aquest joc de dos sense deixar de ser una

com aquesta abraçada, també!
.